Za każde kliknięcie zarabiamy pieniądze, dlatego bardzo
ważne jest, abyśmy mieli jak najwięcej kliknięć, co jest oczywiste. Ale czy więcej
reklam na stronie, czyli więcej kliknięć = większe zyski? Niekoniecznie…
Może wydaje się to nielogiczne, gdyż uzyskamy prawdopodobnie
więcej kliknięć, ale to tylko zmniejszy nasze zarobki. Dlaczego? Otóż Google Adwords
dokonuje pewnego rodzaju licytacji, np. jeżeli mamy jedną jednostkę reklamową,
a Google Adwords może wyświetlić takich 15 reklam to trwa licytacja, która
reklama może zaoferować więcej pieniędzy za jedno kliknięcie i ta która da
najwięcej wygrywa i się wyświetla. Z tego wynika, że im mniej mamy na swojej
witrynie jednostek reklamowych, tym wartość za jedną kliknięcie jest sporo
wyższa.
Ma to zastosowanie przede wszystkim do branż, w których reklam nie ma tak dużo, ponieważ gdy Google Adwords może nam wyświetlić np. 100 reklam, a my wyświetlamy tylko 10 to i tak stawka za jednostkę reklamową, która zwycięży będzie wysoka, bo bierze udział w licytacji wiele reklam.
Natomiast w przypadku, gdy mamy np. 5 reklam do wyświetlenia i Google Adwords może nam wyświetlić także 5 reklam, to stawka będzie najniższa, gdyż wyświetlą się wszystkie reklamy i nie będzie licytacji, która reklama zaoferuje więcej.
Wnioski?
Należy dobrze przemyśleć umieszczenie odpowiedniej ilośći jednostek reklamowych Google Adsense na naszej witrynie. Najlepiej gdyby tych reklam było jak najmniej w odpowiednim miejscu, aby wskaźnik CTR pozostał jak najwyższy.
Zobacz również:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz